هرمزگان، قطب گردشگری و اقتصاد ایران
نوشته شده توسط : gheirati

یکی از استان های زیبای ایران که دارای جاذبه های گردشگری بی نظیر و هیجان انگیزی می باشد و می توان در فصول پاییز و زمستان به آن سفر کرد، استان هرمزگان می باشد. استان هرمزگان به دلیل وجود مکان های گردشگری، هر ساله مقصد بسیاری از ایرانیان می باشد. در این قسمت شما را با برخی از جاذبه های گردشگری این استان آشنا می کنیم. با وبلاگ های هتل همراه ما باشید:

آبشار تزرج در هرمزگان نقاشی منحصر به فرد طبیعت

یکی از زیبا ترین آبشار هایی که در استان مازندران و در روستای حاجی آباد قرار دارد، آبشار تزرج می باشد. این آبشار دارای 50 متر ارتفاع بوده که از ارتفاعات موجود در اطراف روستا سرازیر می شود. این آبشار در میان جنگلی از درختان نخل و گیاهان طبیعی واقع شده است. آبشار تزرج به دلیل زیبایی های خیره کننده ای که دارد باعث جذابیت روستای حاجی آباد شده است و عنوان زیباترین آبشاردر مناطق جنوبی ایران را از آن خود کرده است.

قلعه لشتان در بندر لنگه

قلعه لشتان از دیگر مکان هایی است که در شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان قرار گرفته است. این قلعه نیز بر فراز شاهینکوه و در شمال روستای بارچاه واقع شده است. قلعه لشتان نیز دارای آثاری می باشد که در لب دریا و نزدیکی شهر گنگ باقی مانده اند. مردم این منطقه این قلعه را با نام «قـَلعُـوْ» می شناسند. آثار باقی مانده از این قلعه تنها حصار بند و آثار مخروبه دیوار ها می باشد. قلعه لشتان در داخل خود تعداد زیادی قبرستان، چندین برکه آب و انبار آذوقه قرار دارد.

چشمه چاه احمد یکی از مهمترین چشمه های آب معدنی هرمزگان

اگرمی خواهید به هرمزگان سفر کنید، بازدید از بندرخمیر را در برنامه خود قرار دهید. در مسیر رفتن به این بندر که به طرف بندر لنگه می روید، چشمه ای را خواهید دید به نام چشمه چاه احمد، که یکی از چشمه های آب معدنی هرمزگان است. شکاف سنگ های آهکی باعث می شوند آب این چشمه از زمین خارج شود. آب این چشمه خاصیت درمانی نیز دارد و برای درمان بسیاری از بیماری هاهمچون بیماری های مختلف تنفسی, رماتیسم و بیماری های جلدی و همچنین این نوع آب ها خاصیت تسکین دهندگی , ضد خارش و صفرا آور است.

در نزدیک این چشمه استخری به شکل مربع وجود دارد که طول هر ضلع آن 5 متر می باشد. اگر برای دیدن این چشمه رفتید می توانید در اتاقک هایی که در حوالی این چشمه قرار دارد، ساکن شوید.

آبشار پلکانی و فصلی بِدو یکی از زیباترین مناظر هرمزگان

استان مازندران یکی از استان هایی می باشد که تعداد زیادی آبشار را در خود جای داده است. آبشار بدو یکی از این آبشار ها می باشد که از کوه بدو در شمال روستای لمزان سرچشمه می گیرد. این روستا در 4 کیلومتری آبشار بدو قرار دارد. این آبشار به صورت پلکانی منظم است که زیبایی خاصی به این منطقه داده است.

عمارت فکری یادگار عروس بنادر ایرانی در هرمزگان 

عمارت فکری، عمارتی می باشد که در بندر لنگه قرار گرفته است. این عمارت تاریخی دارای قدمتی 75 ساله و مساحتی 2600 متری می باشد که توسط فردی به نام عبدالواحد فکری، که یکی از تجاران معروف بندر لنگه بوده است، ساخته شده است. عمارت فکری نیز به عنوان یکی از الگو های اصیل معماری در هرمزگان بوده است. نام این اثر زیبا و تاریخی اکنون درفهرست آثار ملی نیز به ثبت رسیده است.  





:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری استان هرمزگان , استان هرمزگان , ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: